Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Podlaskie zapowiada przetarg na hybrydy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
11-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
08-08-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Podlaskie zapowiada przetarg na hybrydy
fot. UMWP
Województwo podlaskie konkretyzuje swoje plany pozyskania dodatkowego taboru do obsługi linii niezelektryfikowanych. Za kilka miesięcy region ogłosi przetarg na dostawę maksymalnie czterech jednostek hybrydowych. Mogłyby one kursować np. na odbudowywanej trasie do Łomży.

W lipcu samorząd województwa podlaskiego zapowiedział uzupełnienie swojego parku taborowego o dodatkowe pojazdy przeznaczone do obsługi linii niezelektryfikowanych. Ma to w dłuższej perspektywie czasowej rozwiązać problemy, jakie od wielu miesięcy są odczuwalne w różnych częściach regionu. W związku z niedostatkiem sprawnych pojazdów z silnikiem Diesla przewoźnik, Polregio, odwoływał niektóre kursy rozkładowe, zastępując je autobusami.

Nieduże zamówienie na pojazdy spalinowo-elektryczne

Teraz poznaliśmy nieco więcej szczegółów dotyczących anonsowanego zamówienia. – Planujemy zakup od dwóch do czterech pojazdów kolejowych do obsługi połączeń regionalnych – mówi Barbara Likowska-Matys, zastępca dyrektora Departamentu Polityki Informacyjnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego. Dodaje, że będą to jednostki hybrydowe, a nie klasyczne spalinowe zespoły trakcyjne.

Jeśli do zakupu ostatecznie dojdzie, na Podlasie trafią pierwsze we flocie UMWP hybrydy – dotychczas województwo kupowało wyłącznie klasyczne pojazdy spalinowe. Na razie nie wiadomo, na jakie trasy skierowane będą nowe składy. Potencjalnie mogłyby obsługiwać choćby połączenia z Białegostoku do Suwałk czy Ostrołęki. Inną opcją jest skierowanie hybryd do Łomży, a więc na linię, która właśnie jest modernizowana w ramach rządowego programu Kolej Plus.

Przetarg na przełomie 2025 i 2026 r.

– Planowany zakup będzie sfinansowany z programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego i ze środków własnych – informuje nasza rozmówczyni. Zapowiada też wstępną datę ogłoszenia przetargu. Rozpoczęcie postępowania ma nastąpić na przełomie roku 2025 i 2026.

Dwunapędowe, elektryczno-spalinowe zespoły trakcyjne dotrą do Białegostoku dopiero w perspektywie kilku lat. Do tego czasu nie powinniśmy spodziewać się istotnego rozwoju siatki połączeń na liniach niezelektryfikowanych. Wyjątkiem będzie tu planowana na przyszły rok inauguracja kursów na trasie do Łomży, do której od wielu lat nie docierają pociągi pasażerskie.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Jakub Rösler 11 sierpnia 2025

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

Newag z jedyną ofertą na dostawę nowych pociągów dla trójmiejskiej SKM

Tabor i technika

Wielkopolska: Drugi SA105 wraca do służby po naprawie głównej

Tabor i technika

PKP Intercity: Na razie wciąż konieczny wynajem taboru spalinowego

Tabor i technika

PKP Intercity: Na razie wciąż konieczny wynajem taboru spalinowego

Roman Czubiński, Łukasz Malinowski 27 maja 2024

Zobacz również:

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Jakub Rösler 11 sierpnia 2025

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

Newag z jedyną ofertą na dostawę nowych pociągów dla trójmiejskiej SKM

Tabor i technika

Wielkopolska: Drugi SA105 wraca do służby po naprawie głównej

Tabor i technika

PKP Intercity: Na razie wciąż konieczny wynajem taboru spalinowego

Tabor i technika

PKP Intercity: Na razie wciąż konieczny wynajem taboru spalinowego

Roman Czubiński, Łukasz Malinowski 27 maja 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5